Amaçlar
 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Programının temel amacı, öğrencilere, sosyal bilgiler öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır.

Programın Öğrenme Çıktıları

 

  • SIRALI
 
ÖÇ-1 : Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ-2 : Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖÇ-3 : öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
ÖÇ-4 : alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
ÖÇ-5 : bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ-6 : ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
ÖÇ-7 : Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
ÖÇ-8 : Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
ÖÇ-9 : bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
ÖÇ-10 : Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilir, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
ÖÇ-11 : disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
ÖÇ-12 : kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
ÖÇ-13 : öğrenmeyi öğrenir.
ÖÇ-14 : sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
ÖÇ-15 : bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖÇ-16 : yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.

SINIFLANDIRILMIŞ

YETKİNLİK PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgi -Kuramsal -Uygulamalı    Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
   öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
   bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
   Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilir, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
Beceriler -Kavramsal -Bilişsel    Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur.
   ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
   Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
   disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği    kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
    bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
Öğrenme Yetkinliği    öğrenmeyi öğrenir.
    yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik    alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
   bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
   Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
   sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.

KARŞILAŞTIRMALI

 

Bilgi
-Kuramsal -Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 1 1,2,3,4,5
öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 1 1,4
bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilgiyi üretme ve bilgiye ulaşma yollarını, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. 1 4
Sosyal Bilgiler-Toplum-Çevre ilişkisini bilir, toplum ve çevre sorunlarına çözüm arar, mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 1 1,6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
  1. Alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
  2. Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
  3. Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
  4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  5. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  6. Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
Beceriler
-Kavramsal -Bilişsel
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur. 1,2 1,2,3,4,5,6
ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. 1 1,4
Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 1 1
disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek, dersini farklı disiplinlerle ve alanlarla ilişkilendirebilecek düzeyde Türkçe, biyoloji, tıp, matematik, medya, güzel sanatlar vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. 1 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
  1. Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  2. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  1. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
  2. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  3. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  4. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  6. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
kendi öz değerlendirmesini yapabilir. 3 2
bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
  1. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı  bağımsız olarak yürütebilme.
  2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  3. Sorumluluğu altında çalışanların  bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alırve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  3. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
öğrenmeyi öğrenir. 2 2
yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
  1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  2. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  3. Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
  1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  2. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  3. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  4. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 1,4 2,6
bilgi ve iletişim teknolojilerini Sosyal Bilgiler öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. 5 7
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 3 2,3
sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. 3 1,8
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)
  1. Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  2. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  4. Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi"nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  5. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  1. Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  2. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
  3. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  4. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  5. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  6. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  8. Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.