Amaçlar |
Günümüz gerekliliklerine ve ihtiyaçlarına cevap vermeye yönelik olarak, "teknoloji yönetimi", "inovasyon yönetimi", "bilgi yönetimi", "yaratıcı düşünme" gibi alanlarda uzmanlık ve uygulama bilgisine sahip, teknolojinin hem teknik hem de sosyal ve idari boyutlarını bilimsel, bütünsel ve sistematik bir bakış açısıyla yorumlayabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu programın, ülkemizde bu konuda nitelikli eğitim veren kurum sayısının artırılmasına ve yaygınlaştırılmasına büyük katkı sağlaması amaçlanmaktadır. |
Programın Öğrenme Çıktıları |
ÖÇ-1 : |
Teknoloji ve inovasyon yönetiminin temel kavramlarını ve araçlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek ve uygulayabilmek. |
ÖÇ-2: |
Teknolojik gelişmeleri ulusal ve küresel boyutlarda izleyebilmek, çözümleyerek yorumlayabilmek ve kurumları stratejik olarak bu gelişmelere göre yönlendirebilmek. |
ÖÇ-3 : |
Yeni ürün ve süreç geliştirme için gerekli bilgilere ulaşmak, bu bilgiyi kurum içinde en etkin biçimde paylaşabilmek. |
ÖÇ-4: |
Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri çözümleyebilmek, gelecekteki olası gelişmeleri öngörerek makro ve mikro düzeyde teknoloji stratejileri ve politikaları geliştirebilmek. |
ÖÇ-5 : |
Etkili yeni ürün ve süreç geliştirme projelerini etkin bir şekilde gerçekleştirmeye yönelik olarak doğru proje yönetimi tekniklerini kullanabilmek. |
ÖÇ-6 : |
Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek. |
ÖÇ-7 : |
Girişimci, yeniliklere açık, yaşamaboyu öğrenme davranışı kazanmak. |
ÖÇ-8 : |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. |
ÖÇ-9 : |
Problemlere inovatif yaklaşmayı öğrenmek ve Bilgi yönetimi kavramını tanımlamak. |
ÖÇ-10 : |
Yaratıcı düşünme yetisi kazanmak ve problemlere uygulamak. |
ÖÇ-11 : |
Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek. |
ÖÇ-12 : |
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olmak. |
SINIFLANDIRILMIŞ |
||
YETKİNLİK |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
|
Bilgi |
-Kuramsal -Uygulamalı |
Teknoloji ve İnovasyonla ilgili alanlarda ileri düzeyde alan bilgisine sahip olabilmeli Teknoloji ve İnovasyonun farklı dallarından edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
Beceriler |
-Kavramsal -Bilişsel |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme Alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve yeni bilgiler oluşturabilme Karmaşık problemlerin çözümleri için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeli |
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Disiplinler arası bir çalışmayı bağımsız yürütebilmeli Alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve yeni bilgiler oluşturabilme |
Öğrenme Yetkinliği |
Alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve yeni bilgiler oluşturabilme |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme Alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilmeli ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmeli. Gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve programlama bilgisine sahip olabilmeli, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeli. |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Teknoloji alanında ileri düzeyde alan bilgisine sahip olabilme İnovasyon alanında ileri düzeyde alan bilgisine sahip olabilme |
KARŞILAŞTIRMALI |
||||||
Bilgi |
-Kuramsal -Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||
Teknoloji ve İnovasyonla ilgili alanlarda ileri düzeyde alan bilgisine sahip olabilmeli |
1 |
1 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
|
|
|||||
Beceriler |
-Kavramsal -Bilişsel |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
1,2 |
1,2 |
||||
Alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve yeni bilgiler oluşturabilme |
1,2 |
1,2 |
||||
Karmaşık problemlerin çözümleri için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmeli |
3 |
3 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
|||||
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||
Disiplinler arası bir çalışmayı bağımsız yürütebilmeli |
1 |
1 |
||||
Alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
2 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
|
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3. Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|||||
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
|||
Alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek ve yeni bilgiler oluşturabilme |
1 |
1 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
|
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenmesini yönetebilme. |
|||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
|||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme |
1,2 |
1,2 |
||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme |
3 |
3 |
||||
Alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilmeli ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmeli. |
1 |
1 |
||||
Gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve programlama bilgisine sahip olabilmeli, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmeli. |
4 |
4 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
|
1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Sosyal ilişkileri ve bu ilşkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar 4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
|||
Teknoloji alanında ileri düzeyde alan bilgisine sahip olabilme |
1,2 |
1,2 |
||||
İnovasyon alanında ileri düzeyde alan bilgisine sahip olabilme |
1,2 |
1,2 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
|
1.Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 2.Alanla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları , kalite süreçleri çerçevesinde değerlendir. 3.Alanında özümsedikleri bilgiyi , problem çözme veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır 4.Alanın gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |